ساحل درک چابهار

کشورمان ایران از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب جاذبه‌های شگفت‌انگیز بسیاری را در خود جای‌داده است که هرکدام، شاهکاری از طبیعت بشمار می‌رود. چابهار واقع در استان سیستان ‌و بلوچستان، یکی از خاص‌ترین مقاصد گردشگری کشورمان بشمار می‌رود؛ چراکه در این شهر شاهد جاذبه‌های طبیعی هستیم که شاید قبل از بازدید از آن‌ها، وجود این پدیده‌ها برایمان غیرقابل‌باور باشد. بااینکه چابهار دارای جاذبه‌های بی‌نظیر است، اما متأسفانه کمتر کسی این پدیده‌های شگفت‌انگیز می‌شناسد. اگر به کشف جاهای ناشناخته علاقه‌مند هستید، بدون شک با سفر به چابهار و اقامت در هتل آذین چابهار جربه متفاوتی را کسب خواهید کرد.

در سال‌های اخیر با توجه به انتشار تصاویری از شگفتی‌های چابهار، سفر به چابهار در میان گردشگران بسیار طرفدار پیداکرده است. یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های چابهار که حتماً باید از آن بازدید کنید، ساحل درک است، جایی که کویر و دریا به یکدیگر می‌پیوندد. چنانچه می‌خواهید با این ساحل درک چابهار بیشتر آشنا شوید تا انتهای مطلب با ما همراه باشد.

روستای درک کجاست؟

روستای جذاب درک که این روزها موردتوجه گردشگران قرارگرفته است یکی از زیباترین جاهای دیدنی استان سیستان ‌و بلوچستان بشمار می‌رود. این روستا در شهرستان زرآباد در نزدیکی منطقه آزاد چابهار، بین دو بندر مهم بندرعباس و چابهار واقع‌شده است.

در سفر به بندر چابهار، فرصت بازدید از روستای زیبای درک را به‌هیچ‌وجه است دست ندهید. این روستا تا چابهار حدود 180 کیلومتر (2 ساعت) فاصله دارد. شک نکنید به‌محض تماشای طبیعت بکر و آرام این روستا، متوجه خواهید شد که ارزش طی کردن این مسیر را داشته است.

بهترین زمان سفر به روستای درک چابهار

برای سفر به روستای درک و بازدید از ساحل زیبای آن، بهتر است زمان مناسبی را انتخاب کنید. چراکه این روستا در استان سیستان و بلوچستان یکی از گرم‌ترین نقاط کشور واقع‌شده است. معمولاً این روستا در تابستان روزهای بسیار گرم و شرجی را تجربه می‌کند، بنابراین تابستان زمان مناسبی برای سفر به روستای درک نخواهد بود.

روستای درک با توجه به موقعیت مکانی که دارد در تمامی فصول سال (به‌غیراز تابستان) به دلیل وزش بادهای خنک از اقیانوس هند، دارای آب‌وهوای خنک و بهاری می‌باشد. به‌طورکلی بهترین زمان برای سفر به روستای درک چابهار ازنظر شرایط آب‌وهوایی، اواسط پاییز تا اوایل بهار می‌باشد، چراکه خبری از گرمای طاقت‌فرسا تابستان خبری نیست.

مسیر دسترسی به ساحل درک چابهار

برای رسیدن به روستای درک راه سختی در پیش نخواهید داشت. هر نقطه‌ای از کشور که زندگی می‌کنید کافیست خود را به چابهار برسانید و سپس مسیرتان را به سمت غرب چابهار و شهرستان زرآباد ادامه دهید. درنهایت پس از طی کردن حدود 130 کیلومتر به روستای درک چابهار خواهید رسید.

توجه داشته باشید فروشگاه مواد غذایی و پمپ‌بنزین با روستای درک کمی فاصله دارد؛ پس هر آنچه که فکر می‌کنید در طول سفر نیاز خواهید داشت همراه خود داشته باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

ساحل درک چابهار، پدیده شگفت‌انگیز طبیعت

ساحل درک چابهار، پدیده شگفت‌انگیز طبیعت

تا الآن هر چه ساحل دیده‌اید را فراموش کنید، چراکه ساحل درک چابهار به هیچ‌کدام از سواحل شمالی و جنوبی کشورمان شباهت ندارد.

همه ما تصورمان از کویر جایی بی‌آب‌وعلف با شنزارهای داغ و سوزان است؛ اما جالب است بدانید ساحل درک چابهار قرار است تمام تصورات شما را برهم بزند. در روستای درک، مسافران شاهد یکی از خاص‌ترین پدیده‌های طبیعی خواهند بود. این ساحل، نقطه‌ای است که صحرای کویری به دریا پیوند می‌خورد و همین موضوع باعث شده، سالانه گردشگران زیادی برای تماشای این پدیده طبیعی شگفت‌انگیز راهی چابهار شوند.

در روستای درک چابهار، صدای آرامش‌بخش دریا جای سکوت کویر را گرفته است و این یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌هایی است که مسافران در سفر به روستای درک چابهار می‌توانند کسب کنند.

ازآنجایی‌که ساحل درک چابهار از جاذبه‌های گردشگری ناشناخته استان سیستان و بلوچستان است و کمتر کسی از این ساحل بازدید کرده است، جزو تمیزترین و پاکیزه‌ترین سواحل ایران می‌باشد. بدون شک این طبیعت بکر و تمیز لذت قدم زدن کنار ساحل را دوچندان می‌کند. توصیه می‌شود، به‌هیچ‌عنوان فرصت تماشای غروب و طلوع خورشید در ساحل درک چابهار را از دست ندهید.

امکانات تفریحی در ساحل درک

بااینکه روستای درک از مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان بشمار می‌رود اما در کنار طبیعت بکر و دست‌نخورده، امکانات تفریحی مناسبی وجود دارد که رضایت مسافران را به خود جلب کرده است. در ادامه محبوب‌ترین امکانات تفریحی ساحل درک را معرفی خواهیم کرد.

آفرود سواری

آفرود سواری یکی از تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز در مناطق کویری است. شما می‌توانید هیجان آفرود سواری را در تپه‌های نرم و ماسه‌ای همراه با صدای آرامش‌بخش دریا در روستای درک تجربه کنید.

تفریحات آبی

مگر می‌شود جایی دریا و ساحل داشته باشد اما تفریحات آبی وجود نداشته باشد؟ تفریحاتی آبی در ساحل درک چابهار تنها به آب‌تنی کردن ختم نمی‌شود، بلکه قایق‌سواری و موج‌سواری ازجمله تفریحاتی است که می‌توانید در ساحل زیبای درک انجام دهید.

بازدید از کوه‌های مینیاتوری

همان‌طور که گفتیم سفر به چابهار یعنی بازدید از عجیب‌ترین پدیده‌های طبیعی. یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی که در سفر به روستای درک نباید فرصت بازدید از آن را از دست بدهید، کوه‌های زیبای مینیاتوری است. این‌ کوه‌های براثر فرسایش باد و خاک به شکل کوه‌های مریخی درآمدند به همین دلیل این کوه‌های مینیاتوری به کوه مریخی نیز شهرت دارند.

کوه‌های مینیاتوری یا همان مریخی، 50 کیلومتر پس از چابهار به سنت شهرستان زرآباد است. توصیه می‌شود در مسیر به روستای درک کنار بزنید و از این پدیده طبیعی جذاب بازدید کنید.

شن درمانی

شاید برایتان جالب باشد بدانید برخی از افراد کنار ساحل علاوه بر آفتاب گرفتن به شن درمانی می‌پردازند. اگر شما هم دچار درد گرفتگی عضلات هستید، صبح زود به کنار ساحل بروید و از ماسه‌های سفید برای شن درمانی استفاده کنید. برای شن درمانی کافیست در کنار ساحل درک، بدن خود را با ماسه‌های سفید بپوشانید.

عکاسی

در سفر به روستای درک و هنگام بازدید ساحل درک چابهار دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید. در هر گوشه‌ای از روستا که نگاه بیندازید با پدیده‌هایی عجیب و حیرت‌انگیز مواجه می‌شوید که هرکدام سوژه‌ای بی‌نظیر برای عکاسی و ثبت خاطره است.

قدم زدن کنار ساحل

قدم زدن در طبیعتی بکر و به‌دوراز هرگونه آلودگی قطعاً لذت وصف‌نشدنی را به شما هدیه می‌دهد. قدم زدن در کنار ساحل درک چابهار و شنیدن صدای دریا ازجمله فعالیت‌هایی است که در سفر به روستای درک باید تجربه کنید.

اقامت در روستا درک

همان‌طور که می‌دانید روستا درک چابهار از مقاصد گردشگری ناشناخته است و همین موضوع باعث شده امکانات رفاهی و اقامتی در این روستا محدود باشد، البته جایی برای نگرانی وجود ندارد. اگر دوست دارید یک روز از سفرتان به چابهار را در طبیعت بکر روستای درک بگذرانید، اقامتگاه‌های بومگردی متنوعی توسط مردمان روستا بناشده است. این اقامتگاه‌های بومی جذاب با امکانات رفاهی مناسب گزینه خوبی اقامت در روستای درک چابهار می‌باشد.

چنانچه قصد دارید در اقامتگاه‌های بومگردی این روستای زیبای درک اقامت داشته باشید، حتماً از قبل می‌بایست هماهنگی کنید.

ازآنجایی‌که روستای درک تنها 2 ساعت با چابهار فاصله دارد، شما می‌توانید در یکی از بهترین هتل‌ها مثل هتل شاهان چابهار اقامت داشته باشید و با کمی رانندگی خودتان را به این روستای زیبا برسانید.

قومیت مردمان روستای درک

قومیت مردمان روستای درک

مردمان خونگرم و مهمان‌نواز روستای درک از قوم بلوچ هستند که با زبان بلوچی صحبت می‌کنند. در این روستا پارچه و لباس‌های سوزن‌دوزی بسیار زیبایی به چشم می‌خورد که به دست زنان هنرمند این منطقه تزئین شده است. سفر به روستا درک چابهار علاوه بر تفریح و طبیعت‌گردی، فرصت مناسبی برای آشنایی با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردمان صمیمی بلوچ است.

جمع‌بندی

شاید با شنیدن نام روستا درک چابهار به یاد مناطق محروم بیفتید؛ اما بهت است بدانید، در سال‌های اخیر توجه ویژه گردشگران به این مناطق ناشناخته، باعث شده امکانات رفاهی مناسبی پدید آید.